Sömn

Vad skönt det är att komma hem varje dag efter skolan. Det känns som att man har gjort någonting. Jag var väldigt nära att hoppa över naturkunskapen, men jag gick ändå. Tog tag i det. Kände mig blåst när jag kom dit för det var tråkigt.

Nu funderar jag på att dränka badkaret och sen hoppa i. Det vore skönt. Fast jag kanske somnar där i sen och det kan ju vara mindre bra. Fast jag kanske inte åker under vattenytan och då kanske jag inte dör. Jag vet inte. Det vore skönt i alla fall. Att bada alltså, inte att dö.

Jo, bada ska jag göra. I vårt gula badkar utan sådana där dyra finesser som bubblor och sådant. Lätt att jag skulle överanvända det om vi hade det. Eller, det kanske jag inte skulle. Nu blir jag osäker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0