Jehovas Vittnen

Jag satt här nere i mitt svala rum och tittade på film när det ringde på dörren. Jag sprang upp och öppnade och där stod två äldre personer. En man och en kvinna. Tanken att jag kände dom svävade genom huvudet tills dom räckte över två papper. Dom sa att jag skulle bjuda med mig min familj och några vänner. Sen gick dom vidare till min granne, som i sin tur inte öppnade dörren. Då la dom papprena i hennes brevlåda och gick vidare.
Så frågan jag ställer mig nu är:

Varför ringde dom ens på? Kunde dom inte bara lagt papprena i brevlådan? Tror dom att man kommer ha svårare att neka dom om man ställs mot dom öga mot öga? Nej, det var bara onödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0