Filmer jag ska se

Vi beställde mat från Chili Thai innan. Det var lika gott som alltid. Medan vi åt diskuterade pappa och jag filmer. Det slutade med att han tipsade mig om ett antal filmer.

Titta vi flyger
Jag har sett den någon gång för många år sedan. Det jag minns är att någon går med en gitarr genom flygplanet och slår huvudet i folks huvuden. Jag satte igång den nu och bläddrade fram några minuter. Då fick jag se en man som pratade i telefon medan hans kyckling som han skulle äta, hoppade omkring framför honom. Det bådar gott!

Tjejen som visste för mycket
Denna har jag också sett, men det var fruktansvärt längesen. Jag kommer ihåg att en orm kommer och slingrar sig genom en lägenhet där huvudrollsinnehavaren Goldie Hawn står. Jag hatar ormar. Kanske inte ska se den. Fast pappa sa att den var väldigt rolig. Den roligaste filmen han sett. Han berättade att han och mamma sett den på bio och att han hade skrattat så mycket att mamma skämdes. Det bådar ju också gott.

Det våras för vilda västern
Jag hittar ingenting om den. Den finns nog inte. Fast han berättade om den också. Att den var väldigt rolig. Jag måste hitta den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0