Cat Stevens

Min mammas kusin Bengt skrev till mig på facebook och berättade att han sett Cat Stevens på Skavlan. Han skrev att låten som Cat spelade, Father and Son, var min mammas absoluta favoritlåt och att min mamma och hennes vän Kristina hade anmält sig till en gitarrkurs enbart för att lära sig den låten. Jag tänker mig alltid mamma och Kristina som spralliga och glada. Jag kan tänka mig att dom skrattade bort en hel del tid under den kursen.

Bengt skrev att han tyckte jag skulle lära mig den låten. Jag som ändå kan spela gitarr. Så det ska jag ta och göra! Jag sitter och önskar att jag hade kunnat spela den för mamma. Sen hade vi varit lyckliga, som en tv-shop-familj.

Jag lägger upp klippet från Cat Stevens besök på Skavlan. Yusuf heter han ju nu, men han är Cat för mig. En katt är alltid katt, en katt för sin hatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0