Var det där ett bögpåhopp?


Dialogen löd så här:
- Att bli jämförd med Peter Jöback, är det något bra eller är det något negativt?
- Det vet jag inte, men jag har hört det många gånger förut.
- Varför tror du att du blir jämförd med honom?
etc..

I alla fall. Peter Jihde ställde den sista frågan väldigt utmanande. Som att han verkligen försökte få honom att erkänna att han är lika bögig som Peter Jöback. Ja denna killen är bögig, han som sjunger här alltså. Har ju faktiskt glömt vad han heter. Men det är ju inte säkert att han är homosexuell för det. Jag skrattar åt det här, eller nej det gör jag inte. Jag log förvånat åt det när jag hörde det. Jag tycker ju att elaka saker är rätt skojiga, så länge jag inte råkar ut för dom då. Festligt det här. Det kändes dessutom som att killen förstod att Peter Jihde hade börjat tänka på om han var bög eller inte. Han slingrade sig undan och ville inte få fler frågor, det syntes! Jag fäller ut mina horn i hans riktning.

Tillbaka till Idol i allmänhet. Båda mina favoriter från detta program gick vidare. Både Jon och Calle alltså. Jon var fruktansvärt bra! Nu låter jag så där gay igen, inget fel med det heller för den delen, och för att tillägga det, jag är inte det heller. Men i alla fall, jag fick rysningar av Jons insats. Jag kom på mig själv med den minen i ansiktet som Andreas i juryn brukar ha när han hör något bra. Jag tänkte att nu kommer Andreas säga att detta var bäst ikväll. Men nej, Andreas var den enda som inte tyckte om det. Nu ler jag ännu mer förvånat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0