speedway

Speedway idag, äntligen. Har saknat det. Indianerna kom på besök från Kumla, en indian sprang runt på motorstadion med fjädrar i håret, bar överkropp och skinnkjol typ. Skön snubbe liksom, skakade hand med folk och skit. Han var inte alls nykter, inte alls. Iaf matchen slutade med vinst för Elit Vetlanda. Har börjat fundera lite på vad man ska klä ut sig till om man åker med på någon bortamatch och ska heja fram laget. Får typ bli ett fönster eller något, kanske ett vetestrå. Ska tänka vidare på det när jag sover, för det är precis det mina drömmar brukar handla om. Kung  Holta, som Vetlanda-Posten kallar honom var på plats igen och denna gången körde han ju som bekant för Indianerna istället. Han fick stryk av Patrik Hougaard, vilket jag ser som en kul grej. Han var efter honom från start, sen kom han om honom, men sen körde Hougaard om honom igen, väldigt lyckat må jag säga. Konungens återkomst. Ska inte snacka ner honom totalt dock, han är fortfarande en av mina favoriter inom speedway sporten. Men att publiken döpt honom till Kung Holta, som Vetlanda-Posten säger stämmer väl inte riktigt? Jag kommer inte ihåg ska jag erkänna, men det känns mer som att Kung Holta är ett namn som Vetlanda-Posten har skapat... Alla andra har ju alltid vetat att Crump är bättre, både som individuell förare och som lagkapten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0