MUSIK

Sitter här och lyssnar på min MegaAwesomeMusicFaan spellista på Spotify. Ett antal stora artister som t.ex: Abba, Elvis, Johnny Cash. Självklart en massa Mando Diao, för att dom är bäst. Lite allt möjligt, jag har en massa gammal musik. Sitter förövrigt även och klinkar på min gummikorv, alltså min Fender menar jag. Sitter just nu ett capo på tredje band eftersom jag kanske försökte sjunga till nåt innan, kommer inte riktigt ihåg. En grej jag upptäckt med Mando Diao är att nästan alltid när man hör en ny låt så får iallafall jag känslan av att, njaa det kunde faktiskt vart bättre. Men sen lyssnar man på den igen och plötsligt tycker man att vafan jo den är ju ganska bra, helt klart. Sen lyssnar man på den ännu en gång och sen så finns det inget bättre typ. Jättekontigt. Sen finns det ju låtar med dom som sätter sig direkt också, typ You Can't Steal My Love, my all time favourite. Sen har jag ju nu några år för sent upptäckt värsta svenska bandet. Jumper heter det, först trodde jag att det uttalades på engelska, men sen insåg jag att dom svenska texterna som förövrigt är förjävla mesiga inte alls passade till ett sådant namn. Så jag insåg att Jumper helt enkelt är det svenska ordet för en viss sorts tröja. Värsta überfeta låtar ändå på något sätt, speciellt När Hela Världen Står Utanför.
Iallafall, vill ni ha min förbannade spellista så kan ni som har Spotify gå in här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0