Kyrkoval

Idag var det kyrkoval. Min familj var så avundsjuk på att jag fått ett så personligt röstkort jämfört med dom. Den personliga delen var väl för att jag konfirmerades senast av oss. Fick senare på kvällen veta att Claes och Cliff hade röstat. Dom hade gått dit och då hade den tanten som suttit där sagt så snällt; "Vill ni ha en present efter att ni röstat?". Då hade dom sagt ja, för vem vill inte få saker. Dom hade tydligen letat efter namn som är kända för oss i form av konfirmandledare Clas Jonsson och Roland Frick. Stort misslyckande kände jag eftersom Roland Frick är i Missionskyrkan. När dom gick ut från röstbåsen så fick dom sina presenter...

kköaf

Plåster, ett antal plåster i en plastbehållare från Svenska Kyrkan! Hallelujah. Jag frågade sen Cliff om dom hade letat efter min konfirmandledare som även Claes haft med andra ord, Anette Madeland. Då gjorde Cliff så här:

kasfjödas

Jag kunde inte avgöra om han menade "Jag vet inte" eller "Jag sköt henne". Men en sak är klar, han får inte ha skjutit henne. För hon och Sven var nog dom bästa konfirmandledarna man kunde ha. En av dom roligaste delarna av mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0