118100

Jag skrev nyss en fråga till 118100 för att se om dom kunde besvara en fråga som jag inte lyckats hitta svar på. Frågan löd så här:

Ungefär hur mycket publik har Mando Diao haft som mest på en egen konsert, alltså där Mando Diao är huvud-gruppen?

Med den frågan menade jag att jag ville ha svar på hur mycket publik mitt favorit band haft som mest på en egen konsert där dom själva är huvudnumret och inte någon festival eller liknande. Svaret jag fick var dock:

Mando Diao tros ha spelat inför den största publiken under Way Out West i Göteborg, exakt hur många de var i publiken är svårt att säga eftersom folk köper biljetter till festivalen och inte till just ett band. Vi på 118100 tror dock att det var ca 10 000 besökare som såg bandet under Way Out West.

Jag tycker personligen inte att svaret var enligt mina krav. Och jag har även sett filmklipp från Hurricane Festival där Mando Diao spelar inför betydligt fler än 10 000 personer. Men eftersom jag inte riktigt brydde mig om hur mycket pengar jag la ut under kvällen så skickade jag en till fråga som löd så här:

Jag ställde nyss en fråga om hur många Mando Diao har spelat inför som mest under en egen konsert, alltså när dom själva är huvudnumret. Men istället fick jag svar på siffror från Way Out West, men nu vill jag ha svar på hur många dom har spelat inför under en egen konsert, tack.

Svaret jag fick på det var:

Tyvärr kan 118100 inte finna hur många Mando Diao spelat för som mest under en konsert där de själva varit huvudnumret. Den största konserten de spelat var dock under Way Out West i Göteborg.

Jag anser att jag borde få pengarna tillbaka, snyft. Kan även påpeka det igen att jag sett dom spela inför betydligt fler än på Way Out West. Lite roligt också att den som svarade denna gången la ner tid på att visa att han hade kollat efter deras egna konserter, han hade verkligen det, han lovade, "snälla jag lovar", lyckades han snyfta fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0