Sha vs Tja

Jag kom och tänka på en sak just nu, när jag skrev med någon random fjortis. Hihi. Varför envisas dom med att stava hälsningsfrasen "Tja", som "Sha" istället? Fruktansvärt onödigt tycker jag. Det får det att se ut som något helt annat språk, typ tyska och vem hatar inte tyska?

 

Och varför i hela världen skriver man okiii, neii och tiep? Fattar dom inte att det är fult? Det är så roligt att dumförklara folk man inte känner på msn. Fruktansvärt roligt, vi skrattar åt dom i en enda kör.

 

Jag tänkte att jag skulle titta lite på det där dejtingprogrammet Dagens Man, med Carolina Gynning som programledare. Bara för att Katrin Zytomierska recenserade det så bra. Jag störde mig något otroligt på den tjejen som den andra killen valde. Vad är det för stil? Hon hade varit den absolut första jag släckte ner. Hon var ju en över tjugo år gammal fjortis. Vad tänkte han med? Hoppas han ångrar sig. Hon kunde ju inte ens prata, hon bara fnissade.

 

Men ska väl erkänna att även om jag irriterar mig på sådant här, så ser jag det som underhållning. Jag tycker helt enkelt det är lite kul. Ungefär som att jag hatar att bli rädd, men älskar att pressa mig när jag tittar på exempelvis en skräckfilm. Som det förövrigt bara finns ett fåtal av som inte är pinsamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0