Lakrits

Lakrits, vad fan är det med lakrits? Det är ju äckligt. Hihi. Inte gott i alla fall, enligt mig. Visst, jag håller mig med andra ord undan från att äta det. Men vad händer när det ligger i samma påse som andra delikatesser? Jo, lakritsen smakar givetvis av sig. Varför ska just lakrits vara den enda godissorten som smakar av sig? Den äckligaste av dom alla. Det är ju lite synd tycker jag. Speciellt nu när pappa har börjat köpa kolaskruvar också, då kan jag inte hålla mig borta.

 

Förut plockade pappa alltid ut godis i sina godispåsar noggrant för att ingen annan i familjen skulle tycka om det och ta det ifrån honom. Nu när han lade i kolaskruvar så är det ju jättejobbigt. Lakritsen som är till för att avskräcka oss smakar av sig på kolaskruvarna och det är inte längre lika gott. Men fortfarande fruktansvärt gott. Vad gör man? Jag tar ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0