Det blev oavgjort!

Claes och jag spelade schack innan. Det var evigheter sen jag spelade schack och jag kan fan inte tänka ordentligt. Men jag försökte tänka ut lite drag att göra och det gick riktigt bra till en början. Sen så visade Claes att jag är dålig på schack. Jag hade till sist bara kungen kvar, medan han hade torn, löpare, häst och drottning. Sen så påstod jag att nu ska jag satsa på att vinna. Och la till undrande om det kunde finnas någon som var så dum att den försökte vinna i min position. Då sa Claes att man kunde ju satsa på remi. Efter noggrannare kontrollerande på internet så har jag nu fattat det som att det skulle bli patt, en form av remi. När jag inte kan göra något drag utan att hamna i schack, men att jag för tillfället inte är i schack. När jag fick reda på detta tänkte jag till lite, tänkte och tänkte. Sen drog jag ett drag och sen var det remi. Det var lite kul tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0