Barndomsminnen

Låten här nedanför är Jerry Williams - Did I Tell You. Egentligen ville jag ha Git It, men efter att ha sökt igenom hela youtube utan minsta resultat, förutom några usla covers, så valde jag att ta Did I Tell You istället.

 

 

Jerry Williams, vad skön du är. Du påminner om när jag var liten och umgicks med Per. Du påminner om Pers förrförra rum, det med brun heltäckningsmatta. Till exempel när vi åt sådana där kolasnören och jag drog in mitt i munnen samtidigt som jag tuggade, ovetandes om att snart kom det ett hårstrå som satt fast på snöret. Sen spydde jag, men det är oviktigt.

 

Du påminner även om när vi spela någon låt med dig, jag kommer inte ihåg vilken. I vilket fall så upptäckte vi en rolig sak med att låtsas slå varandra. Per låtsades slå mig, jag låtsades få ont.

 

Pers förrförra rum påminner om när jag ramlade och slog i ryggen i kanten på hans vassa säng och det gjorde stört jävla sjukt in i helvete sabla fucking ont och det började blöda.

 

Jerry "Jerka" Williams, för mig påminner du om brutalt hemska upplevelser i min barndom. Men fan vad bra du är. Även om jag skadar mig när jag lyssnar på dig, vare sig det är på låtsas eller på riktigt så kommer jag aldrig i hela mitt liv sluta lyssna på din musik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0