Kom och tänka på en sak

Nu är klockan tjugo i två och jag har inte lagt mig än. Är inte trött, kan vara för att jag sov till ett idag. Men nu sitter jag alltså här och får ångra min sena morgon. Blir mysigt att gå upp imorgon. Så luktar jag på mina fingrar och det luktar cheeseburgare! Hur fan kan dom lukta cheeseburgare? Nu blev jag så sjukt sugen på donken! Ge mig donken och jag köper hur många cheeseburgare som helst. Eller.. max 14, det känns dumt att slå Pers rekord, så det får räcka med att tangera det.

 

Nu sitter jag här med min icke omtyckta gitarr. Jag försöker förmedla mina känslor, men det går inte. Det är så svårt att finna några ord. Vet inte ens hur jag känner själv. Det är så svårt att skriva något när man inte känner något. Jag måste ha lite inspiration. Som den där gången. Eller om jag vore Bob Dylan. Nu är jag inte Bob Dylan, jag skriver inte låtar om vad som helst. Jag skriver inte en låt om jag råkar vara ute och gå och plötsligt tänds gatlyktorna. Jag gör inte det.

 

The man in the hat is spinning you around

You're dancing but I can't hear any sound,

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0