Den mest extrema bilturen på länge

Jag tror det var Henrik Schyffert som sa att all humor har något tragiskt i grunden, det stämmer så sjukt bra. Detta är ingen rolig sak egentligen, men hela händelsen var så otroligt ful så man kan inte göra något annat än att skratta åt den. Givetvis gick allt bra, annars hade jag inte skrattat åt det.
Det var iallafall så här att jag och min broder var ute och åkte lite bil, vi skulle kolla det nya bostadsområdet av någon anledning, se alla hus vi personligen inte har råd med. Många barnfamiljer där, en var ute och cyklade och körde rakt mot, ja han verkligen siktade in sig mot vår motorhuv. Den lilla pojken satt på sin lilla cykel och utmande oss på chicken race. Naturligtvis bromsade min bror in och svängde ut lite så att pojken skulle kunna komma förbi, pojken fortsatte däremot rakt emot oss och min käre broder stannade då helt. Pojken svängde sen undan lite och bestämde sig för att cykla bredvid den mötande bilen istället, men han ville ha en liten utmaning och försökte köra så nära bilen han kunde. Jag hade redan börjat skratta åt den komiska bilden av ett så litet barn som höll på så när han svepte förbi framrutan på förarsidan, sen hörde jag ett litet skrap och en duns. Min brors kommentar var klockren, "Var tog han vägen?! :O" och jag ville givetvis inte skratta i det tillfället, men hade väldigt svårt att hålla mig, dock lyckades jag. En man som höll på att arbeta med sitt hus såg hela händelsen och sprang fram till barnet och kollade honom, sen sa han att det var okej att vi kunde åka och att han skulle prata med barnets pappa om hur det hela hade gått till, så vi åkte.
Nu fantiserar vi om dom tidningsartiklar vi kan tänka oss under morgondagen.
Barn påkört av bil, mannen i den röda bilen flydde från platsen... eller kanske
Dagens ris: Dagens ris till den man i röd bil som körde på vårt barn och sedan lämnade platsen utan att ens säga ett ord.
Det är ju riktigt spännande! Barnet skadade sig inte utan han gick iväg med cykeln och allt gick bra, annars hade jag inte delat med mig av detta. Nu ska jag nog sova, trots allt skola imorgon, usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0